آموزش عمومی, نگهداری چرخ خیاطی

بهترین آموزش طریقه تعویض تیغ چرخ سردوز پروانه

به نظر شما علت نبریدن پارچه توسط چرخ سردوز و دوخت زدن نامرتب آن چیست؟ اگر شما هم چرخ سردوز زیگزال پروانه دارید و با آن مشکل پیدا کرده اید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شاید مشکل کند شدن تیغ سردوز پروانه برای شما هم پیش آمده باشد. نکات درج شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد که چگونه این مشکل را حل کنید. بهترین آموزش همه ی آنچه که در مورد تعویض تیغ چرخ سردوز پروانه باید بدانید را در این مطلب آموزشی برای شما ارائه کرده ایم.

چرخ سردوز سه نخ پروانه یک دستگاه خانگی مناسب مصارف کم است. اما همین چرخ خانگی هم بعد از یک دوره استفاده نیاز به سرویس دارد. طبیعیست که بعد از چندین بار کارکردن با چرخ سر دوز و دوخت و دوز های چندباره تیغه چرخ سردوز پروانه به مرور کند شود. این تیغ ها وقتی کند میشوند دیگر نمیتوانند به راحتی پارچه ها برش بزنند. همچنین دوخت لبه پارچه ها را هم نامرتب و بی نظم میزند. در این مواقع باید برای تعویض تیغ چرخ سردوز پروانه اقدام کنید. یا اینکه تیغه ها را تیز کنید و مجدد به کار ببرید.

ساختار چرخ سردوز مدل پروانه به اینصورت است که یک تیغ در بالا و یک تیغ در پایین دارد. این تیغ ها برای برش پارچه هستند. اگر کند شوند نمیتوانند پارچه را به درستی و تمیزی برش دهند. برای عوض کردن تیغه چرخ سردوز پروانه در قسمت پایین بوسیله پیچ گوشتی دو سو، پیچی که تیغه را در جای خود محکم نگه داشته است را کمی شل کنید. دقت کنید خیلی پیچ را نپیچانید تا باز نگردد و پولکی کنار آن از جایش خارج نشود. همین که ذره ای آزاد شود کافیست. به حدی که بتوانید تیغ سردوز را در بیاورید. سپس میتوانید تیغ سردوز پروانه را از پایین به سمت بیرون بکشید. نحوه تعویض تیغ سردوز پروانه به این صورت است که تیغ نو را از پایین در همان محل که تیغ قبلی را در آورده اید، روی شیاری یا ریلی که دارد میگذارید. تیغه نو را تا جایی که هم سطح صفحه دوخت چرخ باشد بالا بیاورید. نه پایین تر و نه بالاتر. در همین موقعیت که لبه تیغ با لبه صفحه دوخت در یک سطح اند پیچی که شل کرده بودید را مجدد سفت و محکم کنید.

نحوه تعویض تیغه بالایی سردوز پروانه

در قسمت بالای چرخ سر دوز مدل پروانه تیغ دیگری قرار دارد. این تیغ به کمک دو پیچ کوچک در مکان خود نگه داشته شده است. بوسیله یک پیچ گوشتی این دو پیچ را کمی چرخانده و شل کنید. به مقدار چرخش پیچ ها دقت کنید. نیازی نیست خیلی آنها را باز کنید. همین که مقداری شل شدند کافی است. سپس تیغه را آرام به سمت بالا بکشید تا از جای خود بیرون بیاید.

تعویض تیغ چرخ سردوز پروانه

حالا وقت آنست که تیغه ی جدید را جایگزین کنید. روی تیغه بالایی چرخ سردوز پروانه نوشته ای حک شده، تیغه ی نو را در جهتی در جای خود قرار دهید که این نوشته، سمت راست چرخ بیوفتد. وقتی تیغ قبلی را در میاوردید اگر دقت کرده باشید همانجا پشت تیغ یک صفحه مشکی کوچک بعنوان محافظ قرار دارد. هنگام عوض کردن تیغه چرخ سردوز پروانه ، با انگشت از زیر، این محافظ را به سمت بالا هل دهید تا ببینید و بتوانید تیغ جدید را درست جایگذاری کنید.

عوض کردن تیغ چرخ سردوز پروانه

با نوک انبرک ظریفی صفحه نگهدارنده را بگیرید و تیغه بالایی را جلوی این صفحه کوچک قرار داده و به پایین فشار دهید تا به داخل رود.

تعویض تیغ سردوز پروانه

تا جایی به پایین هل دهید که فقط یکی دوسانت از سر تیغه بیرون باشد و ببینید. بعد از آن پیچ ها را با پیچ گوشتی مناسب بچرخانید تا محکم شوند. این پیچ ها را بخوبی سفت کنید تا در حین حرکت و برش، تیغ ها از هم فاصله نگیرند. در نهایت کار برش، دقیق و بدون مشکل انجام شود.

آموزش تعویض تیغه چرخ سردوز پروانه

جمع بندی آموزش عوض کردن تیغه چرخ سردوز پروانه

امیدواریم با استفاده از این مقاله آموزش تعویض تیغ سردوز پروانه توانسته باشید یاد بگیرید که چگونه تیغه چرخ سردوز پروانه را خودتان در منزل عوض کنید. با یادگیری یک سری نکات ساده اما بسیار کاربردی میتوانید خود را از نیاز به تعمیرکار بی نیاز کنید. به این صورت بعضی از این قبیل کارهای مربوط به تعمیر چرخ سردوز پروانه را بدون دردسر و بدون تخصص خاصی در خانه انجام دهید. از همه مهمتر در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کرده اید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویدئوی عوض کردن تیغه چرخ سردوز پروانه را مشاهده فرمایید. همچنین میتوانید برای اون دسته از دوستانتان که به تعویض تیغ چرخ سردوز پروانه نیاز دارند ارسال کنید. برای پیدا کردن صفحه ایزی دوخت در اینستاگرام کافیست نام کاربری ezdookht را جستجو کنید. اولین پیج با لوگوی آشنای ایزی دوخت برای شما نمایش داده میشود.

در بخش نظرات میتوانید تجربه ها و مشکلات خود را با چرخ سردوز پروانه با ما در میان بگذارید. حتما پس از بررسی موضوعات مختلف یا در قالب پاسخ در قسمت نظرات و یا بصورت مقاله ای جداگانه رسیدگی و خدمت شما دوستان عزیز ایزی دوخت ارائه میشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.