آموزش عمومی, راهنمای خرید

راهنمای خرید چرخ سردوز

اگر برای خرید چرخ سردوز اقدام کرده باشید حتما در انتخاب بین برندهای مختلف سردرگم مانده اید. چراکه شرکت های مختلف با کیفیت های مختلف انواع چرخ سردوز را تولید و روانه بازار کرده اند. شیوه دوخت و دقت انجام کار در هر یک متفاوت است. همه ما برای خرید هر وسیله ای ابتدا باید از نکات لازم درباره کارایی و کیفیت آن وسیله آگاهی داشته باشیم. در همین راستا در مجله ایزی دوخت مقاله ای برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم. این مقاله بعنوان راهنمای خرید چرخ سردوز شما را در انتخاب بهترین سردوز کمک خواهد کرد. پس اگر میخواهید از جزئیات این مدل چرخ ها اطلاعات کاملتری کسب کنید حتما تا انتها همراه این راهنمای خرید خوب باشید. سپس با خیال راحت برای خریدن سر دوز مناسب خود، اقدام کنید.

راهنمای خرید چرخ سردوز

انواع چرخ سردوز

سردوز ها برای دوخت لبه پارچه کاربرد دارند. از ریش ریش شدن لبه ی بریده پارچه ها مخصوصا پارچه های نازک مثل حریر جلوگیری میکنند. در نتیجه پارچه های حریر و ساتن و تافته باید حتما سر دوزی شوند. چرخ های سردوزی بعنوان یکی از ملزومات خیاطی به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

1- چرخ سردوز خانگی مناسب برای استفاده نیمه حرفه ای و مبتدی در منزل ، مصارف خانگی و مکان های کوچک با حجم کار کم

2- چرخ سردوز صنعتی مناسب برای استفاده حرفه ای در مزون ها و کارخانه های تولیدی بزرگ با حجم کار زیاد همراه سرعت و بهره وری بالا

چرخ های سردوز صنعتی یک سردوز از هر نظر کامل، هستند. قابلیت تنظیم سرعت دوخت، نخ قطع کن و … در مدل های پیشرفته تر و همچنین وجود لوازم جانبی بیشتر مانند میز اختصاصی، آنتن و ابزار و قطعات یدکی چرخ سردوزی از ویژگی های برتر سر دوز های صنعتی هستند. بخاطر ابعاد بزرگتری که دارند فضای بیشتری را میگیرند. در عوض دقت و تمیزی دوخت در آن ها بالاتر است. چرخ های سردوز خانگی به دلیل ابعاد کوچکتر جای کمتری اشغال می کنند. به لحاظ قیمت هم به نسبت نمونه صنعتی قیمت انواع چرخ سردوز خانگی مناسب تر است. اما سرعت کارکردن و اجرای دوخت در آن ها کمی پایین تر است.

در دسته بندی دیگری همین سردوز های صنعتی و خانگی چند مدل رایج دارند: سردوز دو نخ ، سردوز سه نخ ، سردوز چهار نخ و سردوز پنج نخ .

خرید چرخ سردوز دو نخ مناسب برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای برای استفاده های ساده است. اگر شما تجربه خرید اولتان در چرخ سردوزی است و اطلاعات زیادی از سر دوزی ندارید. مدل دونخ برای شما مناسب است و کارایی بهتری دارد. به این دلیل که سردوزی با آنها راحت تر است. افراد تازه کار به راحتی میتوانند با آن کار کنند. نخ کردن چرخ سردوز دو نخ برای دوستان مبتدی بسیار راحت است.

خرید چرخ سر دوز

خرید چرخ سردوز سه نخ مناسب برای افراد حرفه ای میباشد. چرخ سردوز 3 نخ دو مدل کار اجرا میکنند. یک مدل فقط سر دوزی انجام میدهد. یک مدل چرخ سه نخه سردوز را ژوردوزی میکند. شاید بپرسید ژوردوز به چه معناست؟ پارچه های نازک کشی، تریکو و حریر به دوخت های خیلی ظریفی نیاز دارند و زیبایی کار اهمیت بیشتری دارد. در این پارچه ها که ظریف کاری دارند ژوردوزی انجام میشود. برای پارچه های ضخیم تر از چرخ سردوز سه نخه پهن دوز استفاده میشود.

برای مثال یکی از موارد استفاده از سردوز چهارنخ و سه نخ برای شلوارهای کشی است. از وسط ِدوخت ، راسته دوزی میشود که باعت استحکام بیشتر دوخت شده و از باز شدن بافت دوخت جلوگیری میکند. اگر برای پارچه های نازک از چرخ سردوز سه نخ و یا چهار نخ استفاده میکنید باید با پیچ تنظیم نخ بازی کنید تا کشش نخ به اندازه ای برسد که پارچه نازک را جمع نکند و چین نخورد.

چرخ های سه نخ و چهار نخ به این معنی اند که فقط می توانند با سه یا چهار نخ دوخت را انجام دهند. اینها با دو یا پنج نخ نمیتوانند دوخت بزنند. سردوز های 3 نخ و 4 نخ خانگی جدید از طراحی بهتر و امکانات بیشتری برخوردار هستند. با مدل های 4 نخ پارچه های تریکو و کشی را نیز میتوانید به راحتی سردوزی کنید. قیمت این مدل ها نسبت به قیمت سردوز خانگی 3 نخ بیشتر است.

سردوز های سه نخ مناسب ترین گزینه برای استفاده خانگی و ارزانترین چرخ سردوز هستند. از معروف ترین سر دوز های موجود در بازار چرخ سردوز پروانه است. این چرخ به دلیل قیمت پایین تری که دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. چرخ سردوز 3 نخ پروانه دارای 2 قلاب و یک سوزن، و بدون آنتن است. باید برای آن پایه دوک یا آنتن جداگانه تهیه کرد. نخ کردن این سردوز کمی مشکل است. احتمال نخ پاره کردن سردوز در این مدل زیاد است. این چرخ توان کارهای زیاد و سنگین را ندارد. یک سردوز برش دار کم صدا و کم مصرف که برای کارهای روزمره خانگی و استفاده کم در خانه مناسب است. برای همه انواع پارچه ها هم امکان استفاده ندارد.

راهنمای خرید چرخ سردوز

راهنمای خرید بهترین چرخ سردوز

هنگام خرید چرخ سردوز باید به یک سری نکات توجه داشته باشید!

1- دستگاه سردوز مجهز به سیستم ریور باشد. یعنی دندانه های متحرک دستگاه قابلیت کنترل داشته باشد. این سیستم امکان دوخت لبه های چین دار و مواج را به شما می دهد. همچنین هر نوع پارچه کشی را نیز میتوانید دوخت بزنید.

2- نخ کشی چرخ سردوز آسان باشد. این کار به کمک دفترچه راهنمای استفاده از چرخ خیاطی انجام شدنیست. معمولا فقط یک بار لازم است نخ کردن سر دوز را انجام دهید. اگر نخ پاره شد یا نیاز به تعویض نخ بود. فقط کافی است انتهای دو نخ را به هم گره بزنید.

3- سر دوز تیغه تیزی داشته باشد. تا بدون فشار پارچه سریع برش بخورد و لبه پارچه بعد از سردوز کردن صاف شود. طرح دوخت زیبا و پارچه ریش ریش نشود.

4- در چرخ سر دوزی ، قابلیت کشش های خودکار و قابل تنظیم در کنار سیستم ریور وجود داشته باشد.

5- مجهز به سیستم سوزن نخ کن خودکار باشد. چرا که هر چرخی که سوزن نخ کن اتومات دارد استفاده از آن آسان تر است. همچنین دردسرهای نخ کردن را ندارد.

6- در صورت نیاز به دوخت موازی در لبه لباس خرید سردوز های پنج نخ که قابلیت استفاده از دو سوزن را دارند مناسب است.

7- چرخ سردوزی را انتخاب کنید که قابلیت دوخت روی انواع پارچه ها را داشته باشد. بعضی از سردوزها قابلیت سردوز کردن پارچه های ضخیم را ندارند.

بهترین چرخ خیاطی سردوز ، سردوز ژانومه میباشد. بعد از چرخ خیاطی 802 ژانومه که محبوب ترین چرخ خیاطی خانگی در ایران به حساب می آید. چرخ سردوز ژانومه در رده بعد قرار دارد.

خرید چرخ خیاطی ژانومه با قیمت مناسب

قیمت چرخ سردوز

همانطور که گفتیم قیمت چرخ سردوز صنعتی بالاتر از قیمت سردوز خانگی می باشد. اما سرعت و کیفیت کار هم در سردوز صنعتی بیشتر است. از آنجایی که فاکتورهای بسیاری روی قیمت انواع سردوز تاثیر می گذارد نمیتوان هنگام خرید چرخ سردوز قیمت دقیقی را تعیین کرد. به دلیل قابلیت های زیاد و کارایی بالای این محصول نباید انتظار قیمت پایینی را داشت. از آنجایی که اطمینان از کیفیت کالای خریداری شده بسیار مهم است شما باید خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. ایزی دوخت ضمن تضمین کیفیت محصولات ارائه شده پایین ترین قیمت را برای رفاه حال شما عزیزان همراه در نظر گرفته است. میتوانید از طریق راه های تماسی ثبت شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله مهم‌ترین نکات درباره انتخاب و راهنمای خرید چرخ سردوز را در کامل ترین شکل توضیح دادیم. چرخ سردوز یکی از ابزارهای تخصصی و کمکی حرفه ی خیاطیست. از نظر شکل ظاهری شبیه چرخ خیاطی است. این وسیله کاربردی برای دوخت تمیز تر،حرفه ای و بی نقص به کمک خیاط ها می آید. اگر شما به دنبال بهترین چرخ سردوز با کیفیت هستید. اگر میپرسید چه سردوزی بخریم ؟ قیمت چرخ سردوز خوب چند است؟ تفاوت چرخ های سردوز چیست؟ چرخ سردوز چی خوبه ؟ چه مارکی خوبه ؟ قیمت چرخ سردوز خانگی چقدره ؟ و دهها سوال دیگر. همه و همه را ما بصورت یکجا برای شما تهیه کرده ایم. و در این مقاله جامع ارائه دادیم.

گفتیم در مواقعی که ظرافت لباس و دوخت تمیز اهمیت بالایی دارد. به جای سر دوزی با دست بهتر است از چرخ سر دوز استفاده کرد. چرخ های سردوز موجود در بازار سردوز 2 نخه ، سردوز 3نخه و 4 نخ و سردوز 5نخه هستند. چرخی که انتخاب میکنید باید متناسب با نیاز شما و همینطور مقدار فضایی که دارید باشد. وجود سوزن نخ کن خودکار را بعنوان یکی از معیارهایی که باید در انتخاب خود مدنظر قرار دهید بیان کردیم. نخ کردن راحت یکی دیگر از مزیت ها برای خرید چرخ سردوز ایده آل است. از بهترین برندهای چرخ سردوز ژانومه ، مارشال ، برادر ، کاچیران و بابی لوک را میتوان نام برد.

در پایان از شما خواستاریم نظر خود را در مورد مقاله و همچنین تجربه هایتان از خرید چرخ سردوز و ملاک انتخاب خود را با ما در بخش نظرت در میان بگذارید. همچنین میتوانید سوالات خود را در همین قسمت بپرسید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.