آموزش عمومی, نگهداری چرخ خیاطی

طریقه روغن کاری چرخ سردوز پروانه

چرخ سر دوز یکی از پراستفاده ترین چرخ خیاطی های موجود در مزون ها و کارگاه های خیاطی می باشد. سردوز پروانه از سری چرخ های سردوزی خانگی برای مصارف کم است. این سردوز برای کارهای زیاد توانایی ندارد. از جمله سردوزهای قیمت مناسب با مصرف برق پایین و صدای کم است. یکی از مهم ترین کارهایی که برای حفظ و نگهداری چرخ خیاطی و چرخ سردوز باید انجام داد روغن کاری چرخ سر دوز و چرخ خیاطی است. این عمل به شما کمک میکند دوخت خوب و تمیزی داشته باشید. روش صحیح روغن کاری سردوز به سلامت و افزایش طول عمر مفید دستگاه منجر می شود. روغن نزدن و همینطور روغن زدن اشتباه باعث استهلاک بیشتر دستگاه و خرابی زود هنگام آن میشود. در این مقاله به آموزش روغن کاری چرخ سردوز پروانه میپردازیم. تا با یادگیری نحوه درست روغن زدن چرخ پروانه آشنا شوید. پس از خواندن این مطلب قادر خواهید بود طریقه روغن کاری چرخ سردوز پروانه را در منزل در یک دقیقه خودتان انجام دهید. بدون اینکه نیاز باشد چرخ سردوز تان را پیش تعمیرکار ببرید.

چرخ سردوز پروانه

 

آموزش روغن کاری سردوز پروانه

برای روغن کاری سردوز به علائم روی چرخ توجه کنید. چرخ زیگزال پروانه در سه نقطه نوشته ی OIL به رنگ طلایی دارد. Oil به معنی روغن است. این نقاط را میتوانید در عکس زیر مشاهده کنید.

روش روغن کاری چرخ سردوز

به راحتی محل های لازم برای روغن کاری پروانه مشخص شده است. این محل ها را بوسیله مخزن روغن که لوله باریکی دارد بصورت قطره ای روغن بزنید. میتوانید برای راحتی بیشتر از اسپری روغن و یا سرنگ استفاده کنید. به این صورت که با سرنگ روغن چرخ را کشیده و به روی قطعات میزنید. بهترین روغن برای این کار روغن های رقیق بی رنگ موجود در بازار است. پیشنهاد ما به شما این است که از روغن های قهوه ای یا رنگ کدر استفاده نکنید. چون روغن نامرغوب در روغن کاری چرخ سردوز پروانه نه تنها کمکی به چرخ شما نمیکند. بلکه با تشکیل جرم و رسوب موجب آسیب دیدگی سردوز میشود.

آموزش سردوز پروانه

محل دیگر مورد نیاز برای روغن کاری سردوز مدل پروانه بالای دستگاه است. همانطور که در تصویر زیر میبینید در این قسمت یک میله بالا و پایین حرکت میکند. یکی دو قطره اطراف میله را روغن بزنید تا به سهولت حرکت آن کمک کنید.

روغن کاری سردوز

هرجایی از چرخ سردوز سبز پروانه که حرکت و چرخشی دارد و قطعات در اصطحکاک باهم هستند را باید روغن بزنید. محل های مهم دیگری غیر از محل هایی که روی چرخ با نوشته مشخص شده برای روغن زدن وجود دارد.

در سمت چپ بدنه چرخ زیگزال درپوش یا کشوی سمت راست را باز کنید. تعدادی حفره وجود دارد که برای روغن کاری بسیار مهم هستند. تمامی این حفره ها را روغن بزنید. رو به رویی چرخ که به سمت خودتان است در داخل روی شاتون وسط حفره دارد. همچنین دو حفره ریلی در این بخش است. این قسمت ها را هم باید برای راحت کار کردن چرخ روغن کاری کنید. در پشت سردوز سبز پروانه هم چهار پنج حفره برای روغن کاری چرخ سردوز پروانه وجود دارد. دو حفره مربوط به بازویی پایه و بازویی تیغه، یک حفره بالای شاتون و یک سوراخ دیگر هم وجود دارد که روغن را به کارپیش بر منتقل میکند و آن قسمت را از آسیب در اثر اصطحکاک حفظ می کند.

 

آموزش نحوه روغن کاری چرخ سردوز پروانه

بطورکلی برای روغن کاری سردوز پروانه توپی چرخ را به سمت عقب بچرخانید و هر جایی که متحرک بود و قطعات باهم سایش داشتند روغن بزنید. روغن زدن چرخ سردوز پروانه بسیار بی دردسر است. چراکه دینام این سر دوز خانگی بیرون قرار دارد و روغن روی آن نمیریزد. پس با خیال راحت میتوانید روغنکاری کنید.

جمع بندی

متاسفانه تعداد زیادی از کسانی که با خیاطی و دوخت ودوز سرکار دارند طریقه صحیح روغن کاری چرخ خیاطی پروانه را نمیدانند. بسیارند کسانی که با روغن نزدن، استفاده از روغن نامرغوب و یا حتی روغن زدن به روش غلط موجب از کارافتادگی چرخ سردوزی خود میشوند. چرخ سردوز پروانه یا باتر فلای به غیراز نقاطی که روی چرخ مشخص شده در جاهای مهم دیگر داخل چرخ نیز به روغن کاری احتیاج دارد. در این مقاله این محل ها را بطور کامل برای شما شرح دادیم.شما هم میتوانید اگر نکته ای در اینباره دارید که کمکی به بهبود نحوه روغن کاری چرخ سردوز میکند در بخش نظرات با سایر کاربران در میان بگذارید. شما میتوانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام کاربری ezdookht به آدرس https://www.instagram.com/ezdookht/ ما را دنبال کنید و ویدئوی اموزش روغن کاری سردوز پروانه را ببینید. همچنین آن را برای دوستانی که این چرخ را دارند بفرستید تا روغن کاری سردوز خود را  به راحتی انجام دهند.

روغن کاری چرخ سردوز پروانه و روغن کاری چرخ خیاطی یکی از اصلی ترین راههای نگهداری از وسیله است. اگر چرخ خیاطی ژانومه 802 دارید به شما بهترین مقاله روغن کاری این چرخ را معرفی میکنیم. با یک کلیک و مطالعه مقاله روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه 802 یاد میگیرید که چه جاهایی از این چرخ پرطرفدار را باید روغن بزنید و چه جاهایی را نباید روغنکاری کنید. چراکه همانطور که روغن زدن و روان کردن قطعات متحرک چرخ ها از آسیب چرخ و خراب شدن دوخت جلوگیری میکند. روغنکاری اشتباه چرخ خیاطی هم موجب وارد شدن آسیب های جدی به وسیله ی شما میشود. پس باید یک سری از نکات را بدانید تا روش درستی را اعمال کنید.

خرید چرخ خیاطی ژانومه با قیمت مناسب

ایزی دوخت بعنوان وارد کننده مستقیم چرخ خیاطی های با کیفیت، برندهای مطرح و معتبر جهانی را برای فروش عرضه کرده است. از جمله محصولات ایزی دوخت انواع چرخ خیاطی ژانومه ، چرخ خیاطی جانتک ، مارشال ، کاچیران و …  همچین انواع چرخ سر دوز مانند سردوز پروانه میباشد. برند اصیل و پرطرفدار اتو سیلتر ترک از کشور ترکیه از موارد دیگریست که در این فروشگاه به فروش میرسد. برای خرید این محصولات میتوانید از طریق خرید آنلاین سایت و یا از طریق تلفن درج شده اقدام فرمایید. محصولات خریداری شده با گارانتی معتبر و ارسال رایگان درب منزل قابل دریافت هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.