راهنمای خرید

تفاوت چرخ خیاطی الکترونیکی ، مکانیکی و کامپیوتری

از زمان اختراع چرخ خیاطی در سال ۱۸۷۰، این محصول پرکاربرد و محبوب فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است. در طول این سال‌های طولانی تکنولوژی های گوناگونی برای چرخ خیاطی ها ابداع شده است. امروزه چرخ خیاطی های بسیار زیادی در مدل ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. شاید برایتان این سوال پیش امده باشد که تفاوت چرخ خیاطی الکترونیکی ، مکانیکی و کامپیوتری در چیست. امروزه تکنولوژی های مختلفی برای چرخ خیاطی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت چرخ خیاطی های مکانیکی ، الکترونیکی و کامپیوتری را برای شما شرح دهیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید چرخ خیاطی، مزایا و معایب هر تکنولوژی را در نظر گرفته و چرخ خیاطی مناسب نیاز خود را خریداری کنید. برای اطلاع از تکنولوژی های مختلف خیاطی  ایزی دوخت همراه باشید.

چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ خیاطی مکانیکی ، چرخ خیاطی است که در داخل خود از قطعات الکترونیکی استفاده نکرده است. صرفا با استفاده از قطعات مکانیکی فرایند دوخت را به انجام می‌رساند. این چرخ خیاطی ها عموما از نظر زمان ساخت نسبت به چرخ خیاطی های الکترونیکی و چرخ خیاطی های کامپیوتری قدیمی تر هستند.

چرخ خیاطی های مکانیکی عموما سر و صدای بیشتری نسبت به چرخ خیاطی های الکترونیکی تولید می‌کنند. دلیل این سروصدای بیشتر سیستم مکانیکی انتقال نیرو از دینام به سوزن چرخ خیاطی است. این چرخ خیاطی ها نسبت به چرخ خیاطی های الکترونیکی و مکانیکی فرایند تعمیر ساده تری دارند. چرخ خیاطی های مکانیکی در صورت اشکال و خرابی در زمان سریع‌تری تعمیر می‌شوند. چرخ خیاطی های مکانیکی نسبت به چرخ خیاطی های الکترونیکی و چرخ خیاطی های کامپیوتری از تنوع گلدوزی کمتری برخوردار هستند. این چرخ خیاطی ها عموما با سیستم‌هایی که بر پایه ژتون هستند. فرایند گلدوزی را انجام می‌دهند. چرخ خیاطی های مکانیکی عموما از سیستم درجه بندی به منظور تعیین طول و عرض دوخت، کشش نخ و… استفاده می‌کنند.

چرخ خیاطی های مکانیکی استوک ژاپن عموما از کیفیت قطعات بالایی برخوردار هستند. برند ژانومه دارای تعدادی چرخ خیاطی استوک مکانیکی ازقبیل چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲ است. برای بازدید سایر چرخ خیاطی های ژانومه از صفحه چرخ خیاطی های ژانومه بازدید نمایید.

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲

چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ نمونه ای از چرخ خیاطی مکانیکی مشهور

خرید چرخ خیاطی ژانومه با قیمت مناسب

چرخ خیاطی های الکترونیکی

چرخ خیاطی های الکترونیکی نسل بعدی چرخ خیاطی‌های خانگی هستند. فرایند دوخت در این چرخ خیاطی ها به وسیله کیت‌های الکترونیکی که به صورت پیش‌ فرض دارای تعدادی طرح هستند انجام می پذیرد. این چرخ خیاطی ها به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید تر سروصدای کمتری ایجاد می‌کنند. در چرخ خیاطی های الکتونیکی سیستم انتقال قدرت از دینام به سایر قسمت‌های چرخ از روش جدید تری استفاده می کند که باعث کاهش صدای چرخ می‌شود. اینگونه چرخ ها اغلب دوخت های روان تری را نسبت به چرخ خیاطی های مکانیکی انجام می‌دهند.

چرخ خیاطی های الکترونیکی عموما از همتایان مکانیکی خود سرعت کمتری در دوخت برخوردار هستند. یکی از بارز ترین ویژگی‌های چرخ خیاطی های الکترونیکی، تنوع بسیار بالای دوخت آن‌ها است. همچنین باید متذکر شد فرایند تعویض طرح‌های دوخت در این چرخ خیاطی ها به سادگی و تنها با فشردن یک دکمه صورت می‌پذیرد. این ویژگی باعث می‌شود تا فرایند دوخت تسریع شده و تعویض نوع دوخت زمان زیادی را از خیاط نگیرد. ناگفته نماند فرایند تعمیر چرخ خیاطی های الکترونیکی از تعمیرکاران زمان بیشتری می‌گیرد.

چرخ خیاطی های الکترونیکی تنوع بسیار بالایی دارند. ارزش خرید برخی از این چرخ خیاطی ها مانند چرخ خیاطی ژانومه ۶۰۰۰ بالا و برخی مدل های دیگر ارزش خرید پایین تری دارند.

چرخ خیاطی ژانومه 6000

چرخ خیاطی ژانومه ۶۰۰۰ یک چرخ خیاطی الکترونیکی قدرتمند

چرخ خیاطی های کامپیوتری

چرخ خیاطی های کامپیوتری اخرین نسل از تکنولوژی چرخ خیاطی هستند. این چرخ خیاطی ها عموما بسیار گران هستند و به دلیل قیمت بالا استفاده گسترده ای ندارند. تفاوت چرخ خیاطی های کامپیوتری با چرخ خیاطی های الکترونیکی در این است که چرخ خیاطی های الکترونیکی صرفا از چیپ های ساده استفاده کرده اما چرخ خیاطی های کامپیوتری دارای سیستم عامل هستند و یک کامپیوتر درون خود دارند. چرخ خیاطی های کامپیوتری علیرغم داشتن قیمت بسیار بالا، سرعت کار را افزایش داده و کار خیاط را بسیار ساده می‌کنند. کامپیوتری ها اغلب مشکل تعمیر دارند. به دلیل جدید بودن تکنولوژی ، تعمیرکاران کمی برای تعمیر این چرخ ها وجود دارد. از مدل های مشهور این چرخ ها میتوان به ژانومه سری ۱۱۰۰۰ اشاره نمود.

چرخ خیاطی ژانومه ۱۱۰۰۰

چرخ خیاطی ژانومه ۱۱۰۰۰ یک چرخ خیاطی کامپیوتری

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا تکنولوژی های انواع چرخ خیاطی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مزایا و معایب هرکدام از این تکنولوژی ها به اختصار بیان شود.

خرید آنلاین با بهترین قیمت چرخ خیاطی ژانومه 802

 

چرخ خیاطی های مکانیکی اولین نسل از چرخ خیاطی ها هستند که دارای سرعت دوخت بالا، تنوع دوخت کم هستند و تعمیر آن‌ها در ایران به نسبت بقیه تکنولوژی ها ساده تر است. نسل بعدی چرخ خیاطی‌ها، چرخ خیاطی های الکترونیکی هستند. این چرخ خیاطی ها از چیپ های الکترونیکی به منظور اجرای دوخت استفاده می‌کنند. این جرخ خیاطی ها دارای دوختی روان بوده و از تنوع بالایی برخوردار هستند. چرخ خیاطی های مکانیکی فرایند تعویض طرح دوخت را برای خیاط ساده تر می‌کنند. اخرین تکنولوژی از چرخ خیاطی‌ها ، چرخ خیاطی های کامپیوتری است. این چرخ خیاطی ها گران قیمت بوده و موارد استفاده از ان ها در ایران محدود است. تفاوت چرخ خیاطی های کامپیورتری با چرخ خیاطی های الکترونیکی این است که چرخ خیاطی های الکترونیکی از چیپ های ساده استفاده میکنند اما چرخ خیاطی های کامپیوتری دارای سیستم عامل بوده و یک کامپیوتر درونی دارند.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیران قرار گرفته باشد. نظرات و سوالات خود را در قسمت مربوط به نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ایزی دوخت در اسرع وقت نسب به پاسخگویی اقدام نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.