آموزش عمومی

تفاوت چرخ خیاطی استوک و اکبند و دست دوم در چیست ؟

شاید همواره برای شما سوال بوده که چرخ خیاطی استوک چیست و تفاوت چرخ خیاطی استوک و اکبند و دست دوم در چیست. بسیاری از از شما عزیزان هنگام خرید چرخ خیاطی با عباراتی مانند استوک ، آکبند و دست دوم از سوی فروشندگان چرخ خیاطی مواجه شده اید. در این مقاله قصد داریم تا توضیحات کاملی درباره این عبارات به شما عزیزان ارائه کنیم. در این مقاله ابتدا توضیحات کاملی درباره هر یک از عبارت‌های استوک گفته و مشخص می‌کنیم چرخ خیاطی استوک چه چرخ خیاطی است. سپس توضیحاتی درباره چرخ خیاطی  اکبند و دست دوم ارائه نموده و در  انتها جمع‌بندی می‌نماییم.

اگر به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستید با ایزی دوخت همراه باشید.

چرخ خیاطی آکبند

اصطلاح آکبند در چرخ خیاطی به این معنا است که این کالا سابقا مورد استفاده قرار نگرفته است. به عبارت دیگر چرخ خیاطی آکبند چرخ خیاطی است که مستقیما از کارخانه به دست کاربر نهایی رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ خیاطی ها عموما توسط تولید کننده یا وارد کننده گارانتی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته دیگر درمورد چرخ های آکبند این است که این چرخ خیاطی های سه گروه عمده دارند که در زیر آورده شده است:

۱-دسته چرخ خیا‌طی‌های تولید داخل مانند کاچیران.

۲-دسته چرخ خیاطی‌های چینی یا تایوانی. این این دسته می‌توان چرخ خیاطی‌های ۳۹۳ ژانومه را نام برد.

۳-چرخ خیاطی هایی که در کشورهایی مثل چین تولید شده و در داخل مونتاژ می‌شوند. مانند چرخ خیاطی های مارشال.

با توجه به اینکه چرخ خیاطی های اکبند یا تولید داخل بوده یا در کشورهای درجه دو آسیای شرقی تولید شده اند، کیفیت قطعات آن ها از چرخ خیاطی های استوک پایین تر است. به عنوان نکته آخر می‌توان به تنوع بالای مدل های این نوع چرخ خیاطی های اشاره نمود.

چرخ خیاطی ژانومه 393A

چرخ خیاطی ژانومه ۳۹۳A نمونه ای از یک چرخ خیاطی اکبند

چرخ خیاطی استوک

این واژه در بازار چرخ خیاطی به میزان زیادی استفاده می‌شود. اولین سوالی که پیش می آید این است که:

چرخ خیاطی استوک چیست ؟

واژه استوک در زبان انگلیسی به معنی حاضر در انبار است. اما این عبارت در فرهگ ایرانی به منظور کالایی که کارکرد کمی دارد به کار می‌رود. چرخ خیاطی های استوک چرخ خیاطی هایی هستند که در کشور های پیشرفته با کارکرد های پایین جمع‌آوری شده و به کشورهای دیگر ارسال می‌شوند.

نکته مهم در رابطه با چرخ خیاطی های استوک این است که به دلیل فرهگ مصرف در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن و حمایت از تولید داخلی، اغلب پس از گذشت زمان کوتاهی کاربران اقدام به فروش چرخ خیاطی خریداری شده کرده و آن را با چرخ خیاطی نو جایگزین می‌کنند. این جایگزین کردن چرخ خیاطی در حالی اتفاق می افتد که چرخ خیاطی قدیمی عملا به اندازه ناچیزی کار کرده و تقریبا نو است.

نکته دیگر درباره چرخ خیاطی های گلدوزی استوک این است که در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن که اکثر زنان شاغل هستند و از چرخ خیاطی استفاده زیادی نمیکنند. نکته دیگر اینکه  صنعت نساجی در کارخانه های بزرگ اتفاق می‌افتد و عملا انجام کار با چرخ خیاطی خانگی بسیار ناچیز و سبک است. از دیگر موارد قابل توجه کیفیت بسیار بالای این چرخ خیاطی ها است عمر قطعات و تعمیر پذیری را بسیار بالا می‌برد. این دلایل باعث می‌شود چرخ خیاطی های استوک در دسترس عموما کم‌کارکرد و با کیفیت باشند.

خرید چرخ خیاطی ژانومه با قیمت مناسب

ناگفتنه نماند در بین چرخ خیاطی های استوک خانگی مواردی وجود دارد که بسیار فرسوده بوده و عملا ارزش خرید ندارند. پس اگر قصد خرید چرخ خیاطی خانگی استوک را دارید از کم کارکرد بودن آن اطمینان حاصل نمایید و یا از فروشگاهی مطمئن خرید انجام دهید.

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲

چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ نمونه ای از چرخ خیاطی استوک

چرخ خیاطی دست دوم

چرخ خیاطی های دست دوم چرخ خیاطی هایی هستند که عموما کارکرد بسیاری داشته و فرسوده اند. عمده ترین علت فروش اینگونه چرخ خیاطی ها ، نداشتن ارزش اقتصادی به دلیل فرسودگی است. به دلیل اینکه چرخ خیاطی یک سیستم مکانیکی است، استفاده زیاد از آن در طول زمان باعث فرسودگی آن شده و ارزش خرید آن را پایین می‌اورد. هر وسیله ای دارای یک عمر مفید است و بیش از آن نمی توان آن را مورد استفاده قرار داد. این موضوع در مورد چرخ خیاطی نیز صدق می کند. اکثر انواع چرخ خیاطی دست دوم که در بازار وجود دارند، سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند و در واقع عمر مفید خود را گذرانده اند. ایزی دوخت خرید اینگونه چرخ خیاطی ها را به دلیل هزینه های سربار جانبی توصیه نمی‌کند.

نمونه ای از چرخ خیاطی دست دوم

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا تفاوت چرخ خیاطی استوک و اکبند و دست دوم مورد بررسی قرار گیرد. چرخ خیاطی های اکبند چرخ خیاطی هایی هستند که مستقیم از کارخانه به دست کاربر نهایی می‌رسند. این چرخ خیاطی ها قبل رسیدن به دست کاربر نهایی مورد استفاده قرار نگرفته اند. چرخ خیاطی های اکبند عموما دارای گارانتی از سمت شرکت سازنده و یا وارد کننده هستند. با توجه به اینکه چرخ های آکبند عموما سفارش چین و کشورهای جنوب شرق اسیا هستند و یا تولید داخل هستند، از کیفیت قطعات متوسطی برخورداند.

چرخ خیاطی های استوک سابقا در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن مورد استفاده قرار گرفته اند. این چرخ خیاطی ها لزوما مستحلک نیستند و ممکن است کارکرد بسیار کم و یا در حد نو داشته باشند. کیفیت چرخ خیاطی های استوک به دلیل اینکه سفارش کشور های پیشرفته هستند عموما بالااست. چرخ خیاطی های استوک عموما از قطعات با کیفیت تری در مقایسه با چرخ خیاطی های اکبند استفاده می‌کنند. چرخ های استوک برای کسانی که به صورت مداوم با چرخ خیاطی کار می‌کنند بسیار مناسب هستند. پیشنهاد ایزی دوخت برای خرید چرخ خیاطی های استوک ، خرید کردن از مرجع مطمئن است.

خرید آنلاین با بهترین قیمت چرخ خیاطی ژانومه 802

سومین دسته از چرخ خیاطی ها ، چرخ های دست دوم هستند. این چرخ خیاطی ها عموما مستهلک بوده و سال ها کار کرده اند. چرخ خیاطی های دست دوم عموما دارای معایبی هستند که در آینده نزدیک هزینه زیادی را به خریدار متحمل خواهد کرد. ایزی دوخت خرید چرخ خیاطی های دست دوم را توصیه نمی کند.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت ها مطرح فرمایید تا کارشناسان ایزی دوخت در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی به سوالات شما عزیران اقدام کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.