آموزش خیاطی, آموزش عمومی

طریقه استفاده از پایه لب تو برای لبه دوزی با چرخ خیاطی

پایه لبتو لب تو پیچ رول لب رول

دوخت لباس فوت و فن های زیادی دارد که برای اینکه بتوان به راحتی این کار را انجام داد باید این قلق ها را بلد بود. آشنا بودن با نکات مربوط به دوخت و دوز به خیاط کمک می کند تا در صورت بروز مشکل به راحتی از پس حل کردن آن برآید. کارخانه های تولید کننده چرخ خیاطی، برای راحتی کار دوخت و دوز، انواع پایه چرخ خیاطی مانند پایه لب تو را تولید و عرضه کرده اند. تمام کسانی که با چرخ خیاطی سروکار دارند باید آشنایی با انواع پایه های کمکی چرخ خیاطی را برای خود لازم بدانند. چرا که به کمک این پایه ها روند دوخت و دوز راحت تر و سریع تر پیش می رود. در نهایت نتیجه کار، دوخت تمیز و مرتبی خواهد داشت.

ما در ایزی دوخت شما را با تک تک این پایه ها و طرز کار با آنها آشنا خواهیم کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی و آموزش کار با پایه لب تو بپردازیم. اگر میخواهید با طرز کار با پایه لبتو آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد پایه لب تو

از پایه لبتو یا پایه لب تاکن چرخ خیاطی در دوخت لبه لباس و لبه پارچه، برای برگرداندن پارچه استفاده می شود. علاوه بر این با استفاده از پایه لبه تاکن میتوان دوخت درز وسط دو پارچه از رو را انجام داد. بطور مثال در پایین دامن های کلوش، لبه مقنعه، برش های حلزونی شکل و پارچه های حریر نیز برای تا کردن لبه پارچه از این پایه استفاده میشود.

پایه لبه دوزی سایز و اندازه های مختلفی از لحاظ پهنا دارد. سایزهای کوچک مانند سایز 1 مناسب پارچه های نازک مثل حریر و روسری می باشد. شما میتوانید به دلخواه و با توجه به نیازتان با خیال راحت و بدون مشکل به کمک آن دوخت های زیبایی را روی پارچه بزنید

آموزش کار با پایه لبه تاکن

طرز کار با پایه لب تو

اهرم پشت تکه پایه را فشار دهید. پایه را آزاد کنید. پایه لب تاکن را زیر میل پایه قرار دهید. بالابر میل پایه را پایین آورید تا پایه را بگیرد.(روش نصب پایه در چرخ خیاطی های مختلف ممکن است فرق کند) بعد از نصب پایه، از لبه ی پارچه چند میلیمتر به سمت رو تا کرده و داخل شیار قسمت لول شکل پایه لب لول قرار بدهید.وقتی پارچه را زیر پایه قرار میدهید قبل از پایین آوردن آن، لبه تاخورده پارچه را طوری تنظیم کنید که وقتی سوزن پایین می آید در جای درستش فرو رود. سوزن باید دقیقا وسط تای پارچه را بدوزد. سپس پایه را پایین آورید. بهتر است اول سوزن را پایین بیاورید تا وارد پارچه شود. بعد مجدد پایه را بالا ببرید و تای پارچه را از داخل شکاف پایه رد کرده و روی پایه بخوابانید. حالا شروع به دوختن کنید.

آموزش دوخت با پایه پیچ رول

وقتی دوخت در حال اجراست، تا پایان کار، پارچه را با دست بطور یکنواخت به داخل پایه هدایت کنید. کشش نخ را با توجه به جنس نخ و پارچه ای که کار میکنید تنظیم کنید. طول دوخت را هم بین عدد 2 تا 3 قرار دهید. برای لبه دوزی با پایه لب تو باید از دوخت های راسته دوز یا دوخت های زیگزال باریک استفاده کنید.

نکته: هنگام دوخت با پایه لبه دوزی دقت داشته باشید که پارچه را نباید بکشید. فقط پارچه را با لبه تا زده نگه دارید، همین! چون پایه پیچ رول خودش هدایت پارچه را انجام می دهد. نیازی به اتوکشی لبه دوخت و یا استفاده از سوزن ته گرد برای ثابت نگه داشتن موقت لبه دوخت نیست.

پایه لبه دوزی چرخ خیاطی ژانومه

اگر چرخ شما چرخ خیاطی ژانومه 802 می باشد هنگام نصب پایه لب تو تنظیمات را به این صورت انجام دهید. قبل از نصب، درجه تنظیم موقعیت سوزن را روی M (middle) قرار دهید. درجه درونی آن را روی S تنظیم کنید. طول دوخت را روی عدد دلخواه و ترجیحا 3 بگذارید. همانطور که میدانید این درجه ریز و درشت بودن دوخت را تنظیم می کند. به دلیل اینکه میخواهید راسته دوزی کنید پس اهرم پهنای دوخت را هم روی صفر قرار دهید. توجه داشته باشید که این تنظیمات قطعی نیستند و با توجه به سلیقه و دلخواه شما قابل تغییر هستند. حتی میتوانید از دوخت زیگزاگ هم استفاده کنید که در اینصورت باید اهرم پهنای دوخت را روی یک مقدار عددی به جز صفر بگذارید. بهتر است روی 3 و 4 باشد چراکه زیگزاگ کوچکتر زیباتر است. طول دوخت را هم بهتر است کمتر کنید.

خرید آنلاین با بهترین قیمت چرخ خیاطی ژانومه 802

 

نکته: اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که هنگام لبه دوزی با پایه لبتو مشکل دارید و شروع کارتان پارچه جمع میشود نگران نباشید! ما برای شما هم راه حل کاربردی ارائه میدهیم تا بتوانید به راحتی لبه ها را پاک دوزی کنید. برای جلوگیری از چروک شدن و جمع شدن پارچه هنگام شروع دوخت لب تو به شما پیشنهاد میکنیم لبه پارچه را به اندازه یکی دو سانتی متر دوخت ساده بزنید. سپس نخ را کمی بلند ببرید. حالا مجدد لبه پارچه را تا کرده و زیر پایه لب تو قرار دهید و دوخت بزنید. به کمک آن دنباله ی نخ میتوانید پارچه را از پشت چرخ بکشید تا صاف حرکت کند.

راه حل دیگری هم وجود دارد. اینکه لبه ی پارچه را کمی تا کنید. یک تای کوچک و یک تای دوم. یعنی دوبار لبه ی کار را خیلی کم تا بزنید. حالا با دست و نخ و سوزن این تا را به اندازه یک تا دو سانت کوک بزنید. حال پارچه را زیر پایه بگذارید. لبه پارچه را تا زده و داخل شیار پایه قرار دهید. از بعد از این کوک، شروع به دوخت کنید. بطوریکه کوک های شما پشت دوخت لبه دوزی قرار بگیرد. وقتی کار به پایان رسید برگردید و این قسمت را براساس دوختی که کل پارچه دارد اصلاح کنید. با این ترفند هنگام کار با پایه لب لول ابتدای کارتان چروک نمیشود.

خرید چرخ خیاطی ژانومه با قیمت مناسب

جمع بندی

یکی از پرکاربردترین پایه های چرخ خیاطی پایه لب تو می باشد. این پایه روی تمامی چرخ ها حتی چرخ خیاطی های مشکی دستی هم قابل نصب است. در این مطلب به آشنایی و طریقه استفاده از این پایه ی مهم پرداختیم. این نکته را بیان کردیم که هنگام استفاده از پایه لب تاکن نوع دوخت باید راسته دوزی انتخاب شود. نکته ای که پایه لبه دوزی دارد این است که باید با سرعت خیلی آروم دوخت بزنید و در تمام طول مسیر دوخت، پارچه را با دست کنترل کنید. به این دلیل که اگر پارچه را رها کنید و یا سرعت دوخت را زیاد کنید تای پارچه خیلی پهن میشود و اگر در مسیر، دوخت شما خراب شود باید مجدد برگردید و از اول شروع کنید. اگر این نکات را رعایت کنید در نهایت دوخت شما بسیار تمیز و زیبا خواهد بود.

با استفاده از پایه لب لول شما میتوانید دوخت های جدیدی را روی کارهای خود پیاده کنید و کیفیت هنرتان را بالا ببرید. اگر در مورد این پایه سوال و تجربه ای دارید میتوانید با دیگران کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید. برای خرید پایه لبتو با بهترین قیمت می توانید از طریق کلیک روی لینک اقدام فرمایید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “طریقه استفاده از پایه لب تو برای لبه دوزی با چرخ خیاطی

  1. ح شاکری گفت:

    سلام، خیلی ممنون از مطلب خوبتون، من چرخم ژانومه 802 به کمک این توضیح تونستم راحت پایه کمکیمو جا بندازم، ممنون واقعا

    1. Admin Z گفت:

      درود برشما. خوشحالیم که مطلب براتون مفید واقع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.