آموزش عمومی

نحوه کار با پایه جا دکمه

آموزش طرز کار با پایه جا دکمه

پایه جا دکمه چیست و چگونه با آن جادکمه بدوزیم؟ اگر این سوال شما هم هست پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم آموزش جا دکمه زدن با چرخ های کاچیران و چرخ خیاطی ژانومه را به شما آموزش دهیم. آموزش صفر تا صد کار با پایه جا دکمه  را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم. مهم نیست که چرخ خیاطی شما چه مدل و چه برندی است. فقط کافیست جا دکمه زدن را بلد باشید.

ابتدا باید بدانید که برای این کار پایه هایی وجود دارد به نام پایه جا دکمه . لازم است که با این پایه ها آشنا باشید. در صورت نیاز به انواع پایه های چرخ خیاطی و تمایل به خرید پایه جا دکمه به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.

پایه جا دکمه ای در دو مدل شیشه ای و خط کش دار وجود دارد. با پایه جادکمه زن خط کش دار می توانید اندازه جادکمه را به کمک تیکه ای که روی پایه است ثابت نگه دارید. با پایه جا دکمه شیشه ای هم می توانید به هر اندازه که بخواین جادکمه بزنید.

طرز کار با پایه جا دکمه زن ژانومه ۸۰۲

برای اینکه با چرخ 802 ژانومه بتوانید جادکمه بزنید باید تنظیمات لازم را برای چرخ انجام دهید. ابتدا گردونه بزرگ روی چرخ را با چرخاندن روی L قرار دهید. سپس گردونه داخلی آن را در مرحله اول روی عدد یک تنظیم کنید.

طرز کار با پایه جادکمه ژانومه

گردونه ریز و درشت را اگر ببینید علامت جادکمه روی آن مشخص است. این پیچ را باید روی علامت جادکمه بگذارید. این نکته را هم بدانید که هرچی به صفر نزدیک تر باشد جادکمه شما فشرده تر خواهد شد. که این فشرده بودن دوخت شما را زیباتر می کند. اهرم دوخت زیگزاگ را هم روی می توانید مطابق سلیقه خود روی اعداد 5 و 6 و 7 قرار دهید. هر چقدر بخواهید پهنای جادکمه باشد روی همان عدد بگذارید.پایه جادکمه ژانومه ۸۰۲

حالا که تنظیمات را انجام دادیم نوبت به اجرای دوخت روی پارچه می رسد. برای دوخت جادکمه یک مستطیل را فرض کنید که در چهار مرحله دوخته می شود. در مرحله اول با همین تنظیماتی که انجام دادید، سمت چپ مستطیل، یک دوخت بزنید. حالا باید تنظیمات چرخ را کمی تغییر دهید. گردونه ای که روی یک قرار داده بودید اینبار روی عدد 2 بگذارید و ادامه را بدوزید.

عکس پایه جادکمه چرخ ژانومه

نکته: توجه داشته باشید که عدد 2 ابتدا و انتهای جادکمه است. در این نقاط باید سه با چهار کوک زده شود. زیرا در غیر اینصورت دوخت ضخیم می شود. این کار زیبایی کار را خیلی کم می کند.

حالا نوبت مرحله سوم است. این مرحله به صورت عقب گرد دوخته می شود. گردونه روی چرخ را از دو روی عدد سه قرار دهید و دوخت را اجرا کنید. همانطور که در تصویر می بینید. تنظیمات کاملا مشخص هستند.

جادکمه با چرخ ژانومه

بعد از این مرحله، مرحله آخر است. سوزن را بالا قرار دهید. گردونه را مجدد روی عدد دو قرار داده و انتهای جا دکمه را با سه تا کوک بدوزید و ببندید. به همین راحتی توانسته اید با چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ خود و پایه جا دکمه ، به زیبایی برای خود جادکمه بدوزید.

دوخت جادکمه با چرخ معمولی

دوخت جا دکمه با چرخ خیاطی کاچیران

برای جا دکمه دوختن با کاچیران هم باید ابتدا تنظیمات لازم را انجام داد. روی چرخ در بین دکمه های چرخ سه دکمه مربوط به دوخت جادکمه(A, B, C) وجود دارد. با این سه دکمه دوخت چهارمرحله ای جا دکمه را اجرا می کنید. باز هم باید فرض کنید که یک مستطیل را میخواهید بدوزید. برای تنظیمات گردونه ریز و درشت بودن دوخت را مانند چرخ ژانومه بچرخانید و روی علامت جادکمه قرار دهید. در عکس میتوانید این تنظیمات را ببینید.

قیمت جادکمه زن

برای دوخت مرحله اول دکمه C را فشار دهید تا پایین قرار بگیرد. حالا سمت راست مستطیل دوخت را بدوزید. برای دوخت مرحله دو دکمه B را نگه دارید و سه تا کوک بزنید.

قیمت پایه جا دکمه

نکته: دکمه دوخت جادکمه ای در مرحله دو و چهار در دوخت جا دکمه در چرخ خیاطی کاچیران ثابت پایین نمی ایستد. دلیلش چیست؟ به این خاطر که در این مراحل فقط سه تا کوک باید زد نه بیشتر!  پس باید با یک دست دکمه را پایین نگه داشت و سه کوک را بزنید.

حالا نوبت دوخت مرحله سه است. دکمه A را فشار دهید تا پایین بایستد. سمت دیگر مستطیل را بصورت عقب گرد بدوزید. در پایان در مرحله چهار مجدد دکمه B را نگه داشته، سه کوک بزنید و انتهای دوخت را ببندید. به همین سادگی توانستید با چرخ کاچیران هم جادکمه بدوزید.

پایه جادکمه کاچیران

نگران نباشید. بعد از چند بار تمرین و تکرار بخوبی یاد میگیرید. میتوانید به راحتی جادکمه های تمیز و مرتبی را بدوزید.

نکته: این پایه جا دکمه زن از کدام مدل است هیچ فرقی ندارد. تنظیمات چرخ ها برای همه یکسان است. این توضیحات مربوط به پایه جا دکمه ای شفاف بود. در صورتی که از پایه جا دکمه زن خط کش دار هم استفاده کنید هیچ فرقی ندارد. فقط مجهز به خط کش و اندازه گیری ست. قوانین اجرا همان می باشد و باید همین روش را اجرا کنید تا جادکمه بدوزید.

با چرخ خیاطی های اتوماتیک هم میتوانید جادکمه بدوزید. روی این چرخ های گزینه های یک و دو و سه و چهار برای دوخت چهار مرحله ای جادکمه وجود دارد. اگر نیاز به آموزش دوخت جادکمه با چرخ های اتومات دارید ما را در بخش نظرات آگاه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به این نحوه دوخت جادکمه با چرخ خیاطی ژانومه 802 و کاچیران پرداختیم. برای هر کدام جداگانه مرحله به مرحله توضیح دادیم که چه تنظیماتی لازم است. بطور کلی باید بدانید که چرخ شما چه ژانومه باشد چه جانتک چه مارشال و هر چرخ دیگری فرقی نمی کند. همین که نحوه تنظیمات جا دکمه دوختن را بلد باشید میتوانید با هر چرخی جادکمه ای بدوزید. پایه های مخصوص دوخت جادکمه هم بصورت شفاف هم بصورت خط کش دار شما را در اجرای این دوخت کمک می کند.

در صورت داشتن هر گونه سوال و نظری در مورد پایه جا دکمه میتوانید در بخش نظرات  مطرح کنید. کارشناسان متخصص ایزی دوخت در کمترین زمان شما را راهنمایی می کنند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “نحوه کار با پایه جا دکمه

  1. fateme sarabi گفت:

    مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.